L'Ajuntament de Dénia defensa la rendibilitat del tren de via ampla i que l'estació estiga a prop de la Pedrera
L'equip de govern de Dénia presentarà la setmana que unes al·legacions municipals a l'informe d'impacte ambiental de l'tren de via ampla. Un dels aspectes més destacats és rebatre que la línia no seria rendible i es basa en l'estudi encarregat en el seu dia a la Universitat d'Alacant, que estima que, en cas d'estar funcionant la línia ferroviària l'any que ve, la demanda en l'estació de Dénia arribaria als 520.000 passatgers. Segons ha explicat la regidora de Territori, Maria Josep Ripoll, "s'espera que aquesta xifra augmente anualment en funció de l'creixement demogràfic, arribant als 540.000 viatgers a l'horitzó de 2030". Ripoll remarca que aquestes dades estan per damunts de les que ofereix el Ministeri de Foment i "desmunten l'argument de la manca de rendibilitat".
A més, la regidora ha insistit que el projecte de l'tren "no pot només estar condicionat per criteris econòmics. El criteri ambiental, en el moment actual, ha de ser prioritari per apostar per un mitjà de transport que reduirà notablement l'ús del cotxe i les emissions de C02".