El Departament de Salut de Dénia -DSD-ha posat en marxa este dilluns el seu Pla de Contingència davant el coronavirus. El pla contempla diversos escenaris assistencials i una sèrie de mesures encaminades a reforçar els serveis i la seguretat de pacients i professionals.
En el cas de les Consultes Externes d'Atenció Primària i de l'Hospital, s'estan posant en contacte amb els pacients citats per passar aquesta assistència a no presencial sempre que siga possible. També s'han habilitat telèfons específics per a resoldre dubtes sobre cites a la pàgina web de Marina Salut. Respecte de l'activitat quirúrgica, aquesta queda limitada a les intervencions considerades mèdicament prioritàries.
Als Serveis d'Urgències, tant de l'Hospital com d'Atenció Primària, s'ha habilitat un circuit de pacients diferenciat per atendre les sospites de patologia per COVID-19. A més s'han habilitat espais físics diferenciats en hospitalització i en altres àrees assistencials.
També s'ha posat en marxa un Programa Domiciliari, a través del qual es realitza un seguiment telefònic de l'evolució dels pacients diagnosticats amb el coronavirus.
Pel que fa a les infraestructures, s'han habilitat àrees específiques de l'hospital per ampliar l'espai assistencial en cas necessari.
A més, el Pla de Contingència prohibeix la visita als pacients ingressats i acompanyants per a major seguretat de pacients i professionals.
Des del Departament de Salut de Dénia volen agrair la col·laboració de tots els ciutadans de la Marina Alta, no només en relació a l'acompliment exemplar de l'aïllament domiciliari, sinó també a l'excel·lent capacitat d'adaptació als nous procediments establerts en el Pla de Contingència.