El Departament de Salut de Dénia quadruplica l'atenció a pacients COVID en l'últim mes
El Departament de Salut de Dénia -DSD- ha quadruplicat l'atenció als pacients COVID, amb proves diagnòstiques, tractament i seguiment, al llarg d'aquest mes de desembre. Segons apunta el director assistencial del DSD, Pedro Clemente, “en les últimes dues setmanes el creixement del nombre de contagis ha sigut exponencial, de manera que l'Atenció Primària ha prioritzat i centrat gran part de la seua activitat en la gestió de tota la patologia derivada de la pandèmia”. “No obstant això”, afig Clement, “aquest gran impacte no es trasllada de la mateixa manera a l'hospitalització degut, sobretot, al percentatge de població vacunada que, a la Marina Alta, aconsegueix el 80% en majors de 12 anys”.
Durant aquest mes de desembre s'ha reforçat la plantilla del DSD amb mig centenar de professionals entre metges, infermeres, TCAE, personal de suport i administratius. Es tracta d'atendre l'augment de la demanda assistencial i l'administració de la vacuna COVID-19 entre la població de la comarca.
El director assistencial ha expressat el seu agraïment a tots els professionals sanitaris del departament de salut “per l'esforç, tenacitat i professionalitat àmpliament demostrada al llarg dels successius pics de pressió assistencial, registrats des que va començar la pandèmia”.
A més, l'Hospital de Dénia ha celebrat set Jornades de portes obertes de vacunació, sense cita prèvia, per a majors de 60 anys, pautes incompletes i primeres dosis. Aquestes sessions especials de vacunació també han tingut lloc en els centres de salut de Xàbia, Calp, Teulada i Gata. D'altra banda, la directora d'infermeria del DSD, Natalia Casado, ha assegurat que “la primer fase de vacunació en els centres escolars de la Marina Alta s'ha culminat amb èxit abans de les festes nadalenques, en la franja d'edat compresa entre els 9-11 anys”.
PROTOCOLS D'ACTUACIÓ EN CAS DE COVID
El *DSD recomana als pacients acudir als centres sanitaris sempre amb cita prèvia, excepte en cas d'emergència. A més, recorda als usuaris la importància de realitzar un ús responsable dels telèfons d'Urgències, tant dels centres de salut com de l'Hospital. Per a la resolució de dubtes o la petició de cita prèvia, els interessats tenen a la seua disposició el Taulell Virtual mailto:mostrador.virtual@marinasalud.es o les APP Taulell Virtual MS o GVA Salut
L'objectiu és millorar l'accessibilitat, a través de diferents canals i en horaris ampliats -Call Center, Web, Whatsapp, Telegram, SMS, e-mail, App’s-. A més, en la pàgina web hi ha disponibles una sèrie de vídeos explicatius i informació gràfica per a explicar a la població les diferents vies d'accés i com actuar en els diferents escenaris que es puguen plantejar.
VISITES I ACOMPANYAMENT A PACIENTS
Des del passat 23 de desembre queden prohibides les visites a pacients ingressats en els centres sanitaris. Només està permesa la presència d'un màxim de dos acompanyants -que hauran d'alternar-se entre si- en els casos de necessitat per edat, embarasse/part, discapacitat, malaltia invalidant o situació assimilable, tant a l'hospital com en la resta de dispositius sanitaris. Les dues persones que actuen com a acompanyants seran sempre les mateixes i el relleu entre ambdues es realitzarà fora del recinte sanitari. A més, es recomana que tots dos estiguen vacunat amb pauta completa i complir amb les mesures de prevenció i distància social.
Qualsevol persona que presente símptomes respiratoris, febre o que haja sigut identificada com a contacte estret d'un pacient positiu en els últims 10 dies, ha d'abstindre's d'acompanyar a un pacient.
En el cas dels acompanyants de pacients COVID, aquests no podran romandre en zones comunes.