El telèfon de recolzament psicològic reb consultes de veïns de Dénia que pateixen ansietat

El teléfono de apoyo psicológico recibe llamadas de vecinos de Dénia que sufren ansiedad
  09/04/2020

El departament de Serveis Socials de Dénia va posar en marxa fa quasi una setmana un servei telefònic de suport psicològic a la ciutadana “per a ajudar els veïns a travessar aquests moments complicats que poden generar angoixa, estrés i preocupació entre la població”, tal com recorda la regidora de l'àrea, Cristina *Morera. Els principals motius de consulta han sigut situacions d'ansietat a causa del confinament. És a dir, que els veïns han necessitat parlar i expressar-se sobre les situacions que estan vivint i relacionar-se amb un altre interlocutor. Per norma general la ciutadania que ha usat aquest servei busca una resposta i saber que tot acabarà normalitzant-se quan siga possible.

Segons ha explicat Morera, “també s'han fet consultes sobre com solucionar els problemes de convivència familiar que sorgeixen a casa amb motiu d'una convivència tan seguida i prolongada”. La regidora insisteix que “el servei no substitueix, ni el pretén, a uns altres que puguen oferir els professionals de la salut, ni és tampoc un servei d'informació municipal ni d'atenció d'emergències”.

El servei Telèfon amic estarà atés per professionals del departament i s'ofereix de dilluns a divendres, en horari de 9 a 14 hores.

S'han habilitat dues línies, una per a tractar temes relacionats amb l'àmbit familiar (número de telèfon 618 936 332) i una altra per a parlar amb persones majors de 30 anys (número 620 636 908).

<<< Tornar a la portada