El telèfon de recolzament psicològic reb consultes de veïns de Dénia que pateixen ansietat
El departament de Serveis Socials de Dénia va posar en marxa fa quasi una setmana un servei telefònic de suport psicològic a la ciutadana “per a ajudar els veïns a travessar aquests moments complicats que poden generar angoixa, estrés i preocupació entre la població”, tal com recorda la regidora de l'àrea, Cristina *Morera. Els principals motius de consulta han sigut situacions d'ansietat a causa del confinament. És a dir, que els veïns han necessitat parlar i expressar-se sobre les situacions que estan vivint i relacionar-se amb un altre interlocutor. Per norma general la ciutadania que ha usat aquest servei busca una resposta i saber que tot acabarà normalitzant-se quan siga possible.
Segons ha explicat Morera, “també s'han fet consultes sobre com solucionar els problemes de convivència familiar que sorgeixen a casa amb motiu d'una convivència tan seguida i prolongada”. La regidora insisteix que “el servei no substitueix, ni el pretén, a uns altres que puguen oferir els professionals de la salut, ni és tampoc un servei d'informació municipal ni d'atenció d'emergències”.
El servei Telèfon amic estarà atés per professionals del departament i s'ofereix de dilluns a divendres, en horari de 9 a 14 hores.
S'han habilitat dues línies, una per a tractar temes relacionats amb l'àmbit familiar (número de telèfon 618 936 332) i una altra per a parlar amb persones majors de 30 anys (número 620 636 908).