FGV canvia el nom de les dos parades del trenet a Dénia
El Consell d'Administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha aprovat la nova denominació de les dues noves parades de la Línia 9 del TRAM d'Alacant, situades a Dénia, que passen a denominar-se Bosc de Diana i Pedrera-Vessanes.
El canvi s'ha oficialitzat després de la petició realitzada per l'Ajuntament de Dénia, que ha sol·licitat que l'anterior parada d'Alqueries passe a denominar-se Bosc de Diana i la de la Pedrera es modifique per Pedrera-Vessanes.
Al seu torn, en aquesta mateixa sessió del Consell d'Administració d'FGV, s'ha ratificat la denominació de Cala Finestrat com a nom que substitueix al de CC La Marina-Finestrat.
Aquestes dues noves parades s'han construït com a part de les obres de renovació i modernització de la Línia 9 del TRAM d´Alacant que han permés completar la tranviarización del traçat ferroviari al llarg de l'avinguda Joan Fuster i que finalitzen en l'estació de Dénia.
Aquestes actuacions han afavorit una major integració urbanística del tram, mitjançant la transformació dels antics passos a nivell ferroviaris en encreuaments regulats semafóricamente.
Les noves denominacions tenen com a objectiu afavorir la seua identificació amb la zona en la qual se situen. En el cas de Bosc de Diana, respon a la seua proximitat amb l'espai creat per la Corporació Municipal per a la difusió d'un missatge que fomenta la sostenibilitat i la protecció del medi ambient, objectiu fonamental de l'Ajuntament de Dénia, definit en l'estratègia “Dénia Futur” i plasmat en la realització del Parc “Bosc de Diana”, la denominació del qual rendeix honors a la deessa mitològica Diana, que dona origen al nom de la ciutat.
En el cas de Pedrera-Vessanes, aquesta nomenclatura permet una millor identificació de la parada amb l'entorn en el qual se situa, en el qual conflueixen les partides així denominades.
Aquestes dues noves parades entraran en servei una vegada s'òbriga el tram Gata de Gorgos-Dénia, després de procedir a interrompre la circulació ferroviària per a escometre les obres de modernització d'aquesta línia, en les quals la Generalitat ha invertit més de 150 milions d'euros, gràcies també a les aportacions dels fons europeus.