L’Agència Valenciana de la Lluita contra el despoblament presenta el programa Itinerant a Benidoleig
La directora general de l’Agència Valenciana de la Lluita contra el Despoblament, Janet Segarra, ha presentat als alcaldes de l’interior de la Marina Alta el programa Itinerant finançat per la Conselleria de Presidència de la Generalitat per a portar serveis bàsics a tots el pobles de la Comunitat.
La presentació, que ha tingut lloc a l’Auditori Municipal de Benidoleig en presència de la directora territorial de Presidència, Antonia Moreno, i del president de la Mancomunitat Cultural de la Marina Alta, José Ramiro, ha reunit als representants municipals de El Ràfol d’Almunia, Ondara, Sagra, Benigembla, La vall de Gallinera, Parcent i els amfitrions.
Tot ells han rebut els detalls d’un projecte dirigit a la realització d’un mapeig de les necessitats de cada municipi en les diferents branques per part dels Ajuntament i coordinar-los en els professionals i xicotes autònoms de la zona mitjançant la Federació Valenciana de Municipis i Províncies per tal de que la gent puga satisfer-les. “Amb açò tots guanyem, ja que per una part els municipis recuperen serveis i els autònoms augmenten la seua cartera de clientes, tal i com hem pogut comprovar en les experiències que hem portat a cap en altres comarques de Castelló i València” ha manifestat Segarra. Així mateix ha confirmat que, en principi, la coordinació dels diferents Ajuntaments de la Marina Alta, preveu realitzar-se des de la MACMA.
SUPORT DE 18 AJUNTAMENTS DE LA COMARCA
La visita li ha aprofitat també per a reivindicar la ferramenta dels fons de cooperació de les diferents Diputacions Provincials, que, segons ella “permeten un respir econòmic d’aquests xicotets municipis, el que l’ha portada a demanar-li a la d’Alacant que formalitze la seua adhesió. Segons ha remarcat “amb l’actitud dels seus responsables no estan aconseguit altra cosa que marginar a aquest xicotets municipis, afectats per l’amenaça del despoblament, els quals podrien rebre el doble de diners que els arriben actualment, de la mateixa manera que ho fan els de Castelló i València amb independència del color polític de cadascun”.
La reunió ha permès a banda explicar el procés de instal·lació de caixers automàtics bancaris que la Conselleria de Presidència te previst que estiga en funcionament en abril per a tractar de pal·liar les dificultats dels residents i veïns dels pobles de l’interior a l’hora d’accedir a aquest servei fonamental. La iniciativa, segons ha informat, abasta a set pobles de la comarca a raó de més de 50.000 euros per caixer d’inversió, finançada al 100% des de la Generalitat.