La facturació i l'EBITDA de Baleària creixen un 19% en 2019 

La facturación y el EBITDA de Baleària crecen un 19% en 2019
  08/04/2020

 

Els accionistes de la naviliera renuncien al cobrament del dividend per a afrontar la crisi del COVID-19.   

 

    La companyia augmenta un 3% el transport de passatgers i un 5% el de mercaderies

    La naviliera, que en 2019 va posar en marxa quatre ‘ferries’ propulsats a gas natural, reforça la seua aposta competitiva per la sostenibilitat i la transformació digital

    L'empresa que presideix Adolfo Utor distribueix 623 milions entre els grups d'interés, en incrementar-se un 23% el seu “cash flow” social

La companyia Baleària ha comunicat la renúncia al cobrament del dividend per part dels seus accionistes per a enfortir la situació de l'empresa enfront del COVID-19. La naviliera va facturar l'any passat un 19% més que l'anterior fins a aconseguir els 452 milions d'euros, segons les dades recollides en la desena Memòria de Responsabilitat Social Corporativa i de Sostenibilitat 2019 que ha donat a conéixer hui la naviliera, i l'activitat de la qual s'ajusta al compromís de desenvolupament sostenible, que marca l'Agenda 2030 de la Nacions Unides. 

El volum de mercaderies transportades es va situar en 6.111.000 metres lineals de càrrega, un 5% més que en l'exercici anterior. Unes xifres que equivalen a 466.000 camions. Cal subratllar que el 75% de la càrrega és imputable a les rutes amb Balears, on el transport marítim resulta clau per al proveïment de productes essencials, un aspecte logístic que està resultant essencial en la situació d'estat d'alarma derivat de la crisi sanitària pel coronavirus. En similar situació es troben Ceuta, Melilla i Canàries.

El passatge, que va representar un 55% de la facturació total de l'empresa en 2019, va créixer un 3%. Així, en 2019 van ser 4.480.000 els passatgers que van embarcar en algun dels 30 vaixells de la companyia marítima radicada a Dénia, que va transportar 1.064.000 vehicles. El major creixement de viatgers es va experimentar en les rutes que uneixen la Península amb Balears, mentre que van disminuir sensiblement, en canvi, els trànsits de l'Operació Pas de l'Estret.

L'EBITDA va experimentar, per part seua, un increment fins als 84 milions d'euros, un 19% més en termes relatius, la qual cosa, per a la companyia, és un indicador de la fortalesa del seu model de negoci. Una dada que va propiciar que el benefici net pujara un 5% fins als 29 milions d'euros. Totes dues dades reforcen la solvència de la companyia per a superar aquesta crisi.

El creixement ecoeficient, que descansa sobre el respecte al planeta i la transició digital, és la columna vertebral del model de negoci de Baleària. En aquest sentit, la companyia va incorporar dos nous smart ships i remotorizó altres dos vaixells, iniciatives que van permetre a Baleària ser la primera companyia a navegar a gas natural al Mediterrani, Canàries i l'Estret de Gibraltar. Està previst que la flota a GNL estiga composta per nou vaixells en 2021. Es contempla, a més, sumar en un futur altres energies alternatives als combustibles fòssils i neutres en CO₂, com el gas renovable i l'hidrogen.

L'ús d'energies més netes es complementa amb l'estratègia d'innovació i transformació digital a curt i mitjà termini per a continuar reforçant la competitivitat de Baleària. L'any passat aqueix procés de digitalització es va saldar amb la conversió de sis vaixells en smart ships (l'any que ve seran 11 ja els vaixells intel·ligents) i un avanç en la transformació digital dels processos d'embarque i desembarque i experiència de viatge en el cas dels passatgers, així com en l'operativa portuària de càrrega, en el de mercaderies, en nom d'una logística més àgil i còmoda.

<<< Tornar a la portada