La falta de consciència de l’empresariat i el dèficit d’infraestructures frenen l’avanç de les tecnologies de la informació i la comunicació

La falta de conciencia del empresariado y el déficit de infraestructuras frenan el avance de las tecnologías de la información y la comunicación
  17/08/2019

 

La compravenda de productes i serveis online es presenta com una gran oportunitat per expandir els negocis

 

Un estudi assenyala la falta de consciència i interès de les empreses i el dèficit d’infraestructures -que afecta sobretot a l’interior- com a principals obstacles per a l’avanç de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en el teixit empresarial de la comarca. L’anàlisi, que ha presentat l’Observatori Marina Alta, pertanyent a Creama, desvetlla en percentatges els distints usos de les tecnologies en les empreses.

            Així, el 94,8% dels negocis disposen d'ordinador i utilitza internet, mentre que el 78,4% de les empreses utilitza, a més, altres dispositius com tablet i/o telèfon intel·ligent per a realitzar gestions vinculades al negoci. Quant a les empreses que disposen de pàgina web, les dades fan un salt regressiu i el percentatge descendeix fins al 61%, un nivell que l’estudi cataloga de baix tenint en compte el context social en el qual estem immersos hui dia.

            D'altra banda s'observa que només el 40% realitza gestions de compra venda-online, o cosa que és el mateix, 6 de cada 10 empreses no compra ni ven els seus serveis i productes de forma online. Finalment, però no menys important, cal destacar que només el 17% de les empreses disposa de personal TIC especialitzat, ja siga propi o subcontractat per a realitzar gestions més avançades.

<<< Tornar a la portada