Raquel Payà, un col·legi diferent amb projecció internacional
Des de 1987 el centre lluita per oferir una educació inclusiva amb inserció en el món laboral
Les famílies que coneixen els models d'educació ordinària i específica advoquen per la no imposició
En un moment convuls sobre els beneficis i avantatges de matricular un estudiant amb diversitat funcional en un centre ordinari o un d'específic, cal fer una pausa i avaluar el projecte educatiu que ofereix el Col·legi d'Educació Especial Raquel Payà. Està situat a Dénia i va començar a funcionar l'any 1987, però la seua repercussió viatja pel panorama internacional, ja que els seus professionals són convidats a participar en xerrades, simposis i programes per explicar de primera mà el funcionament i procedir de la seua habitualitat. La màxima és clara i inflexible, tal com assevera el director de l'Raquel Payà, Miquel Ivars: "vivim i treballem pels nostres alumnes, tal com fa qualsevol bon professor que es preï, amb el valor afegit que els nostres estudiants ens necessiten capacitats al 100% per les característiques físiques o mentals que presenten ".
Amb el pas dels anys ser diferent no és una característica excloent, almenys així ho entén la societat de la Marina Alta. Un clar exemple és aquest centre. "Es parla molt d'inclusió", comenta Ivars "i nosaltres recolzem aquest tema, lògicament, però quan veiem que el que es fomenta ara mateix per part de les administracions, entre altres institucions, són qüestions que nosaltres portem treballant des de fa 12 anys, ens fa estar més orgullosos ".