El Cicle de Música Sacra a El Ràfol d’Almúnia aposta pel contrast per a mantenir l’essència en el 15é aniversari
L’aposta pel contrast a l’hora de plantejar una programació des del eclecticisme per a mantenir l’essència li ha eixit rodona a l’organització del Cicle de Música Sacra a El Ràfol d’Almúnia que s’ha vist recompensada per un augment de públic per a commemorar el quinzè aniversari de l’esdeveniment. Amb això, al llarg de les tres jornades el temple parroquial de Sant Francesc de Paula com escenari s’ha produït una singular barreja entre joventut i experiència, veus iguals amb mixtes, repertori a cappella amb sinfòniccoral, barroc amb les últimes tendències i òpera amb música litúrgica.
La principal mostra de l’entusiasme juvenil ha arribat en la jornada inaugural de la mà de l’agrupació coral femenina Plèiades Cor Jove, que ha oferit una innovadora proposta de música del S.XX inspirada en la reflexió i renovació pròpies de la Quaresma.
Per contra, l’experiència i repertori sinfòniccoral ha emergit en l’actuació del Cor de Cambra Discantus acompanyat per l’orquestra Arsis, per a interpretar el Stabat Mater de Dobrogosz i la Glòria de Vivaldi”.
No obstant, el concert més multitudinari ha estat el protagonitzat pel Cor de la Rectoria amb la “Missa Solennelle de Sainte Cècile” de Charles Gounod i la “Cavalleria Rusticana” de Pietro Mascagni.
L’organització ha agraït expressament el patrocini de l’Institut Valencià de Cultura i la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, la Diputació d’Alacant per a donar continuïtat a una cita musical que s’ha convertit en referència de la primavera cultural de la Marina Alta.