MARTA BAÑULS (*)/Amazón no ho té tot

MARTA BAÑULS (*)/Amazón no ho té tot
  30/05/2022

Amazon no ho té tot. Amazon no té la proximitat, el calor humà ni la qualitat en les relacions venedor-client. I així ha quedat demostrat després de l’èxit rotund de la II edició de la Fira de l’stock a Xàbia, realitzada aquest passat dissabte.

Més de 40 establiments de tota la Marina Alta, es van congregar en el barri mariner de Duanes de la Mar per a mostrar tot el potencial del comerç local. El de veritat, el de proximitat, el que porten amb alegria i saber fer els nostres veïns, el que dona vida als pobles i del que viuen milers de famílies.

I com estava la plaça? “Abarrotà”. Les 10 hores de fira van ser un riu de gent. No tots van comprar, però sí van gaudir de l’ambient i veure l’oferta de tendes que no coneixien i a les que, probablement, facen una visita pròximament.

No podem abandonar aquest tipus de negoci, genuí i diferenciat de la uniformitat de les grans cadenes,  ja que són l’ànima del teixit comercial dels pobles. Són l’essència dels nostres barris amb producte de qualitat i tracte personalitzat. Els posem cara i ells la donen, aconsellant, suggerint i donant solució a qualsevol problema de la clientela.

Poc a poc –especialment des de la irrupció de la pandèmia, ens hem convertit en una societat “a la carta”, que compra des del sofà, afavorint el sedentarisme i beneficiant a les grans multinacionals que no ens retornen els beneficis obtinguts.

Cal recuperar els hàbits tan mediterranis com son eixir de casa a passejar pel poble i “anar de tendes”. Costums que donen vida a la població, són beneficiaris per a la nostra salut i per a les nostres relacions socials, i que a la volta fan rodar els diners i acaben sent un benefici per a tots. Perquè tu vas a una botiga, compres una camisa i després el comerciant anirà a la teua cafeteria a esmorzar. Tot queda dins de casa i això fa viu a un poble.

Esdeveniments com el produït el dissabte passat ens fa ser optimistes de que és possible un canvi de tendència a lo de tota la vida, que la gent va conscienciant-se de que recolzar el xicotet comerç es necessari i ens beneficia col·lectivament.

Administracions com l’Ajuntament de Xàbia fem tot el que està en la nostra mà per ajudar al comerç a tindre un bon escaparate que els permeta mostrar el seu producte i programem accions que animen a que la gent isca de casa i no faça compres de sofà.

I quan ho fem sempre ens hem trobat amb una bona resposta social. Ho demostren exemples com la fira d’artesania de Pasqua, la fira comercial de Nadal i ara aquesta nova versió d’alliberament d’stock i productes de temporades passades amb uns descomptes atractius. Són diners ben gastats en el que pensem que és una doble inversió: tant pel que mouen eixos dies, directament als participants e indirectament a altres negocis del poble, com a nivell de promoció futura i captació de nous clients. I en això estem.

Però el repte de reviure el comerç tradicional necessita de tots: de les administracions, de les associacions, dels propis comerciants i dels veïnats dels pobles.

Perquè de portes cap a dins del seu negoci, és el comerciant qui deu d’oferir bona qualitat a preus competitius, adaptant horaris i models de treball a les actuals tendències, mostrant força i cohesió com a sector econòmic. I per últim, el veïnat deu de prendre consciència que amb les nostres compres diàries a les xicotetes tendes i no a les grans cadenes, ajudem a les famílies, millorem la vida de les persones i col·laborem a fer més atractiu i viu el nostre poble.

 

(*) Regidora de Foment Econòmic i comerç de l’Ajuntament de Xàbia. 

<<< Volver a la portada